2 Temmuz 2009 Perşembe

İkonografiyi Yıkmak, Tarihi Çarpıtmak, Felsefe Hepsi Burada Andres Serrano'da

Yine oldukça popüler bir fotoğrafçıdan bahsetmek istiyorum. Andres Serrano'nun en sevdiğim yanları başlıkta da belirttiğim gibi fotoğrafın önemli yanlarından biri olan yanıltıcılığını çok ilginç bir, oyuncaklı bir şekilde kullanıyor olması. Tarihin, popülen kültürün ikonlaştırdığı olguları öyle bir şekilde görselleştiriyor ki kendisi tepki almaması mümkün değil. Farkında olmadan belki de birçoğumuzun hatta birçok insanın bildiği aynı seriye ait 2 fotoğrafı Metallica'nın Load (Blood And Cemen III) ve Reload (Piss And Blood) albümlerinin kapağında yer aldı. Bu fotoğrafları dışında sanırım en popüler serisi America. Ayrıca 20 yy en önemli düşünürlerinden biri olan Foucault'nun çok önemli eserlerinin birinden yola çıkarak hazırladığı A History Of Sex de hatırı sayılır serilerinden.

Bu çılgın adamın oldukça provokatif birkaç fotoğrafını hemen paylaşayım eğer ilginizi çekerse zaten internet derya deniz:


The Morgue (Death by Asphyxiation) born 1950


Piss Light


America, Camilia Hassan, Administrative Assistan of the Imam


America, Snoop Dogg


A History Of Sex, Leo's Fantasy

2 yorum:

Dolphin dedi ki...

kesinlikle cok dogru bir başlık olmuş abicik..
andres serrano'da aslında Witkin gibi degişik bi adam yaa..

cogu (tabulaşmış) kavramı ezip gecmek yada bi durum karşısında gördügü herseyi sanat objesi olarak algılaması ve görselinin bu şekilde çalışması gercekten cok çılgınca ki zaten fotograflardan gayet iyi anlıyoruz..
bu yuzden tepki alması zaten kaçınılmaz bi durum :D
fotograflarını orta-format makineyle cekiyormus diye biliyorum en azından o popüler serileri öyle cekmiş,sen birşey biliyor musun bu konuda??

SemiGod dedi ki...

bilmiyorum valla ama wikipedia'da dijital manipulasyon vb. mecralar yerine konvansiyonel görüntüeme teknikleri kullandığı yazıyor ama bundan kasıt tam olarak ne anlamadım.